Dag 5: Moskou vanuit de boot

30 juli 2015 - Elantsy, Rusland

Moskou vanuit de boot

Vandaag stond er weer een hoop op het programma, waarmee we wederom tot de conclusie kwamen dat we hier twee weken te kort zijn. Maar we sliepen eerst een beetje lekker uit. We hadden namelijk de vorige avond onzelf getrakteerd op zeer legendarisch bier uit Denemarken. Dat hadden we gekozen vanwege het enorm toffe etiket. Verder was het ook erg lekker :-). Volgens sommigen is het niet zo maar de beste bieren worden gewoon in Denemarken gemaakt.

Na een lekkere douche (die waren in dit hostel echt prima) en de tafarelen van een stroomstoring te hebben meegemaakt, liepen we op weg naar de boot. Eenmaal aangekomen moesten we nog wel even tickets kopen. Daar kwamen we de eerste Russin tegen die niet aardig was. (Wat een feeks was dat...) Maar eenmaal in de boot was dat wel de moeite waard. Het uitzicht is echt mooi!

We gingen er af en toe ook af, zo eerst bij de universiteit. Zweinstein ziet er dan wel mooi uit maar deze universiteit mag er ook wel wezen. Na een mooi fotomoment gingen we weer verder en bleven we lekker tot het einde van de bootreis zitten. Al varend langs het Kremlin met een heerlijk witbiertje was dat wel een zeer fijn geluksmomentje. Bij de eindhalte gingen we eruit om een oud klooster te bezoeken. Hier hadden ze dezelfde oude rommel staan als in andere kloosters maar wat hier wel opviel is dat er geen hekjes stonden om toeristen bij waardevolle spullen weg te houden.

Hierna gingen we weer terug naar de boot en dronken we weer een biertje terwijl we langs het Kremlin vaarden, omdat het zo lekker is. Deze keer stapten we uit bij het Gorki park, een enorm park met lekkere ijsjes en tafeltennistafels.

Daarna liepen we terug naar ons hostel om onze tassen op te halen en en taxi te regelen en iedereen gedag te zeggen. Op het vliegveld hebben we nog wel een test uitgevoerd bij de incheckautomaat. Wat nu als we zeggen tegen de machine dat we wel gevaarlijke spullen bij ons hebben? Nou dan krijg je geen boardingpas :-P. Gelukkig kon de beste man bij de incheckbalie deze test wel waarderen.

Al met al weer een leuke dag waar we veel hebben gezien en gedaan. Morgen komen we (als het goed is) aan in Irkutsk, waar we, denk ik, geen internet hebben, zodat jullie het moeten doen zonder deze onwijs toffe reisverslagen. Maar dat betekent een extra leuk verslag van heel Irkutsk!

Groeten,

Remco