Dag 21: Zomerpaleis en thee

14 augustus 2015 - Beijing, China

Hallo allemaal,

Na een gezellige avond waarbij we Mongoolse puzzels probeerden op te lossen, ging de wekker toch wel weer redelijk vroeg. Het was tijd om naar het Zomerpaleis te gaan. Het Zomerpaleis is volgens ons boekje de best bewaarde Chinese tuin ter wereld. En ik heb er geen verstand van, maar het zag er inderdaad behoorlijk Chinees uit. Ook alle verblijven met allerlei dure objecten erin waren zeer mooi. Helaas is deze atractie geen verborgen parel, dus het was wederom weer een magneet voor Chinezen met hun camera. Soms lijkt het of ze geen idee hebben wat het is, zolang het maar in een vitrine staat en op hun foto. We vinden op sommige rustige plekken hele mooie schilderingen en grappige beeldjes.
Ook hebben we in dit park naar bootjes gekeken, over bruggetjes gelopen en door eeuwenoude gebouwen gelopen. Hoogtepunten waren de Lange Gang, een corridor langs de oever van het meer van meer dan 800 meter lang met 8000 schilderingen, het potje voetshuttelen met een Chinees en heerlijk met de voetjes in het water gezeten, terwijl we zwaaiden naar Chinezen in hun bootje.
Hierna zijn we naar de theestraat gegaan. In deze straat wordt thee verkocht uit alle 26 belangrijke theestreken in China. We hebben nog gekeken om hier thee te kopen, maar de prijs valt ons tot nu toe helaas een beetje tegen.
Nu sluiten we de avond af met een biertje en een wijntje. Onze laatste avond die we in deze kamer doorbrengen. Erg jammer en we kunnen ons nog niet voorstellen dat we over een week achter onze pc op ons werk zitten.

Groeten vanuit het Lucky Family Hostel,
Marco