Dag 11 t/m 16: Trein, Mongolie, Trein

9 augustus 2015 - Beijing, China

Hallo allemaal,

Er is weer een hoop gebeurd sinds ons laatste veslag. We hebben de treinreizen oveleefd en een epische tour door Mongolie beleefd. We hebben eindelijk fatsoenlijke WiFi, dus kunnen we weer wat posten.

Het was vroeg opstaan in Irkutsk. Ook omdat we nog wat bier voor in de trein wilde kopen. Echter was het schijnbaar een feestdag voor de politie, dus was het niet mogelijk drank te kopen. Volkomen logisch…
Daarna kwam Anton ons weer ophalen met een iets minder epische jeep. Hij had nog iets lekkers voor ons meegenomen. Want een fantastische vent is het toch, jammer dat we afscheid moesten nemen.
De trein was een grote beleving. We hadden onze eigen coupe en dit was ons verblijf voor de komende 24 uur. Onze activiteiten waren kletsen, klaverjassen en naar de prachtige uitzichten kijken. Het was wel weer typisch dat onze wagon vol met Nederlanders zat. Al ga je naar het einde van de wereld, Nederlanders zijn overal.

Het eten en drinken in de trein is prima, al moet je het wel voorbereiden. Er is kokend water in de trein te krijgen dus we hebben thee, koffie en noodles genuttigd. Het is een beetje behelpen als je een krimpende plastic fles hebt om water te halen, maar het ging allemaal goed.